Autóklíma
Személy és kisteherautó klímarendszereinek teljeskörű javítása, töltése, karbantartása és tisztítása. (R 1234yf vagy R 134a)
Járműklíma működése (hétköznapi nyelven)
Járműklíma működése (hétköznapi nyelven)
A hűtőközeget a klíma kompresszor keringeti. A klímakompresszor nyomást hoz létre a rendszerben a kompresszor nyomó csövein távozik a hűtőközeg gáz halmazállapotban ami magas nyomáson, magas hőmérsékleten áramlik a klímahűtőbe. A hűtőben menetszél és a klímahűtő ventilátor hatására lehűl. A le hűlés következtében a hűtőközeg folyadék halmazállapotúvá válik, amely tovább keringve az utastér felé az utastér klímahűtőjén áthaladó belső levegőtől lehűl és mi élvezhetjük ennek hidegét, amennyiben a rendszer megfelelően működik. A belső hűtőből távozva visszaáramlik a klímakompresszorba a szívó oldalon.
Hűtőközegekről röviden
A hűtőközegeknek a kellemes hűtési képességük mellett van két negatív tulajdonságuk is az egyik a ODP (ODP, az angol ozone depletion potential rovídítése ). Ennek a skálának az a célja, hogy osztályozza a különböző gázok ózonrétegre gyakorolt káros hatásait . A másik neve GWP (GWP, azaz Global warming potential) A globális felmelegedési potenciált gázok üvegházhatásának számszerűsítésére használják.
HFC134a, vagy R134a:
- ODP értéke 0, nincs hatása az ózonrétegre
- GWP értéke 1430
- nem gyúlékony
HFO1234yf vagy R1234yf:
- ODP értéke 0, nincs hatása az ózonrétegre
- GWP értéke 4, ami 357x kissebb mint az R123a
- gyúlékony